T

Arculat tervezés

Online megjelenés támogatásához,
kis- és középvállalkozások számára

logo profiweb


Mégis mi az az arculat?

Akárcsak az embereknél a kellemes megjelenés pozitív érzéseket, attitűdöt vált ki. A vállalkozásunkat is "fel kell öltöztetni", hogy az emberek külső jegyek alapján is véleményt tudjanak mondani rólunk. Aztán jön a termék vagy szolgáltatás megismerése és ha ott is hasonlóan jó a benyomás, akkor a kettő összekapcsolásával fog vállalkozásunkra emlékezni az ügyfél.

Ha egy ügyfél elégedett a szolgáltatásunkkal akkor el kell érnünk, hogy emlékezzen ránk, hogy ha ismét szüksége van a szolgáltatásunkra könnyen megtaláljon. A vállalkozásunkat felismerhetővé kell tenni, amire az arculat kialakításával van lehetőségünk.

"A múltkor voltam egy étteremben, ahol nagyon finom szendvicseket ettünk. Kellemes fa borításúak voltak a falak. A logója piros és sárga volt és ha jól emlékszem volt egy nagy "M" betű a logóban." - McDonalds
"Voltam egy műszaki üzletben. Fekete és szürke volt az üzlet, de a mobiltelefonok nagyon klasszak voltak, amit árultak. A logójuk valami gyümölcs volt, amibe beleharaptak." - Apple store
 "A testvéremmel elmentünk a telefonos szolgáltató ügyfélszolgálatára. Nem emlékszem melyik szolgáltató volt az, de fehér és magenta színű volt az ügyfélszolgálat falai és bútorai. - Telekom
"A feleségem mondta, hogy látott egy nagyon szuper futócipőt egy boltban, de nem volt nála pénz, hogy megvegye. Nem emlékszik, hogy melyik márkaüzlet volt, de feketék volt a falak és 3 hatalmas világító csík volt a mennyezeten." - adidas márkabolt

A multik még arra is nagyon odafigyelnek, hogy minden üzletük, minden ügyfélszolgálati irodájuk pontosan ugyanúgy nézzenek ki. Ez azért van, mert azt szeretnék kommunikálni, hogy mindenhol ugyanolyan minőségű szolgáltatást kap az ügyfél. És nagyon jól csinálják!

Iratkozzon fel Hírlevelünkre!

Értesüljön az újdonságokról és az online világ híreiről


Hol találkozhatunk a céges arculattal?

Az arculat több helyen visszaköszönhet egy vállalatnál.

Iroda, üzlet bútorai, kialakítása
És nem csak ott, ahol az ügyfelekkel találkozunk. Létezik ugyanis egy "belső PR" nevű fogalom, amikor a munkatársainkban erősítjük a céghez fűződő pozitív élményt, attitűdöt. A jól szerevezettség látszatát fenn kell tartani nem csak a vásárlók, ügyfelek irányában, hanem a munkatársak felé is.
Munkaruha
Ez nem csupán az image része, hanem segít az ügyfeleknek beazonosítani adott munkatárs melyik cégtől jött, vagy hogy kit lehet megszólítani, ha kérdésünk van.
Kirakat, utcafront 
Nem kell mondanom, hogy nagyon erős reklámfelület. Itt nagyon fontos az arculati elemek használata. Miért is? Azért, mert mondjuk ha üzletünk egy forgalmas főút mellett helyezkedik el akkor az autóvezetők (vagy utasaik) nem éppen a kirakatok nézegetésével vannak elfoglalva. Viszont, ha az utcafrontunk úgy van kialakítva, hogy domináns arculati elemeket tartalmaz akkor ha nem is lassít az autós, de egy pillanatra eszébe juthat a vállalkozásunk és a nálunk töltött kellemes idő.
Logó
Egy szimbólum... Egy ikon... Egy egyszerű kis ábra. Egy olyan kép amiről eszébe juttatjuk az ügyfelet, hogy nálunk járt. Színében és hangulatában harmonizálnia kell az egyéb arculati elemmel. A logókról bővebben itt olvashat.

Weboldal
Hát igen... Nagyon nem mindegy milyen weboldalon keresztül találkozik először cégünkkel az ügyfél. A fogyasztók egyre inkább jóval a bolti vagy online vásárlás tényleges időpontja előtt hoznak döntéseket. Valójában a fogyasztók 88% -a vásárlás előtt kutat, több forráshoz fordulva. A Google a Shopper Sciences-szel együttműködve fedezte fel ezt az úgynevezett "Zero of Moment of Truth"-ot, és azonosította, mi alakítja a fogyasztói döntéseket a vásárlás útján. Az egyik (talán fontosabb) forrás, mielőtt meghozzuk a vásárlási döntésünket az az Internet.
Az ügyfelek leellenőrzik, hogy mégis milyen cég, vállalkozás szolgáltatását vagy termékét fogja megvásárolni. Versenyben áll az OFFLINE és ONLINE világ egymással, de az ONLINE világon belül is egyre fokozottabb a verseny. Meg kell ragadni az ügyfelet, hogy végül számunkra kedvező döntést hozzon.
Ez csakis egy "ütős" weboldallal lehetséges. Ha pedig az irodánkat vagy üzletünket felkeresve hasonló élményvilágot tapasztal azzal erősítjük az elköteleződést felénk.

Termékek csomagolása vagy maga a termék
Zseniális találmány a "Piros pöttyös"! Tökéletes iskolapéldája, hogy hogyan lehet egy arculati elemet úgy megalkotni, hogy az kitűnjön a tömegből, de ne legyen tolakodó. Az élelmiszer gyártók bajban vannak, mert bár minden élelmiszer csomagolásán ott van jó nagy méretben a logójuk mégis nehezen érik el, hogy a sok konkurens termék között felismerje a vásárló azt az egyet, ami a mi termékünk. Itt van a "Piros pöttyös" A termék üvölt a polcon, hogy "ITT VAGYOK!!!" Pedig csak egy arculati elemet tett a csomagolásra. Piros pöttyöket...
De amúgy a termékek is (főleg a műszaki cikkek) élnek azzal a trükkel, hogy ráteszik a termékre a logójukat. Ez látszólag funkció nélküli design elem... valójában azonban azt a célt szolgálja, hogy ha bármikor kiveszünk valamit a hűtőből vagy bármikor bekapcsoljuk a kávéfőzőt ismételten szembesüljünk azzal, hogy melyik márkát is használjuk éppen. Ezzel elérik, hogy talán ha elégedettek voltunk a használattal legközelebb is az ő terméküket választjuk.
Irodaszerek, céges ajándékok, névjegykártyák
Nem csak a logó elhelyezése, de a színek használatával is erősítjük a vállalkozás imázsát. A Telekom előszeretettel használ magenta színű tollakat. A Milka lila, a TNT narancssárga, a DHL sárga és piros, a Coca-Cola pedig piros és fehér kombinációját bármelyik irodaszeren használhatja anélkül hogy nyomdai költségekbe verné magát mégis tükrözi a cég imázsát.
Vizuális reklámok
A legközvetlenebb kommunikációs eszköz. Muszáj tehát, hogy a vállalat arculati elemei visszaköszönjenek a reklámokban. Ha más nem, de legalább a logót el KELL helyezni a reklámokon legyen az nyomtatott vagy digitális formátumú.

KEDVEZŐ ÁR, MAGAS MINŐSÉG

Egyikben sem fog csalódni


© 2010 Minden jog fenntartva
Cookie és Adatvédelmi tájékoztató